Followers

Monday, July 4, 2011

perasaan ingin kurus kembali...

salam....
ak tension sbb ak da gemok...so ak nk share nan korng tips yg ak da cbe ni...
tips ni aku pernah guna masa form 5 dulu.. dan sekarang, tengah nak mulakan semula.. huhu… sebab badan makin lama makin naik sebab tak amalkan sampai sekarang.. huhu..

rasa cam takut nak bergantung pada segala apa jenis pil…
tapi ada orang boleh… just go on..
tapi aku cuak + rasa seram… sebab, nanti.. aku yang makan.. jadi.. side effect pun aku yang akan dapat nanti..
huuu…
jadi.. aku amalkan… minum air manis ~ sekali je sehari.. pastu minum air kosonggg je…

kalau nak makan nasi, mkn sikit je.. huuu… nasi satu senduk.. lauk~ sukahati.. bebanyak pun buleh.. lebihkan sayurr…
pastu.. pepagi.. sebelum subuh… kuar la rumah… jalan-jalan tepi rumah/halaman rumah je pun ok.. jalan-jalan bawah embun pagi tu… berjalan dengan lajunye.. (jogging lagik bagus) sambil niat nk kurus....ahahahah....
berzikir ke pape la....jnji jgn pepagi sarapan dgn lagu taylor swift suda...
B-)

jadi ni, aku nak tambah lagik tips… pada malamnye… sebelum tidur.. ambik wudhu` .. dan berniat untuk kurus agar mudah untuk melakukan ibadah baik yang wajib, mahupun yang sunat..
bila kita buat camni, secara auto.. kita dah set kan minda kita, dibawah minda sedar…
harap dapat membantu...

baca jea?jangan lupe like taw ^_^

0 comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM..sila tinggalkan komen anda..