Followers

Friday, October 7, 2011

kuku oh kuku... ^_^

salam...hye....lame ak x update...
aku cedok masa yang terluang ni nak hupdate entry pasal kebersihan.penting tau kebersihan ni.korang belajar tinggi tinggi for sure dah tau pasal ni kan.tak payah la aku nak terang dari A sampai Z pasal kepentingan menjaga kebersihan ni.kalau nak terang komfem bulan puasa nanti baru abis sebab konsep kebersihan ini amat luas.hiperbola di situ.ok abaikan.




dalam enrty ni aku just nak bercakap pasal kebersihan menjaga kuku sebab bagi aku kuku merupakan salah satu bahagian tubuh badan yang penting untuk dijaga dengan sebaik mungkin.yelah kan.kalau muka lawa,rambut gemilang,baju semat semat tapi KUKU ? omjay panjang nya,hitam legam lorh ! ha kalau dah tahap panjang lagi hitam tu memang kritikal dah bagi aku.ada ka orang macam tu ? hehh.

sensitip gila aku part kuku ni.sebab kalau aku nak tengok orang tu berseh ke tak aku akan pandang kuku dia dulu.dah la tangan ni kita guna nak buat banyak menda.nak makan ? lagilaahh.sekalipon makan guna garfu or sudu tapi kena ambik berat jugak.malu orang nengok.so pastikan kuku tu pendek.ha buat yang muslim especially tak payah la nak ternak kuku panjang panjang.ok ? tau kan apa hukum menyimpan kuku panjang ni ? dosaaa ye anak anak.seandainya menyimpan kuku panjang sekalipun satu jari sahaja,dosanya ibarat memelihara sekandang bxxx. oh sori aku tak nak ada menda haram kat entry aku harap korang faham apa yang aku maksudkan.bayangkanlah sekiranya semua kuku jari sengaja dipanjangkan.betapa banyak nya bxxx yang diternak.so potonglah kuku ok anda ok =)


ni ada sedikit tips macam mana cara nak potong kuku tangan ikut kaedah yang betol.



dimulai dengan memotong kuku jari di tangan kanan dahulu :

1. jari telunjuk
2. jari tengah
3. jari manis
4. jari kelingking
5. kuku ibu jari

disambung pula dengan kuku jari di tangan kiri :

1.jari kelingking
2.jari manis
3.jari tengah
4.jari telunjuk
5.kuku ibu jari



nota kaseh sayang : kuku sebolehnya di tanam dan tidak dibuang ke merata tempat kerana kuku merupakan sebahagian daripada bahagian tubuh anak Adam yang perlu dijaga kemuliaannya.





p/s dalam bag kena ada hand sanitizer -_-

baca jea?jangan lupe like taw ^_^

0 comments:

Post a Comment

ASSALAMUALAIKUM..sila tinggalkan komen anda..